måndag 25 september 2017

Fröken tråkig och präktig

Jag har tränat. Duschat. Tvättat. Storhandlat. Bakat. Rivit ner tapeter i köket och är så jäkla tacksam över att jag är urkass på att tapetsera vilket gjorde rivningsarbetet ganska okomplicerat. Ska snart kasta in brödet i ugnen så får vi se hur det smakar sen. En kopp te och nybakat bröd, hur gott låter inte det??? Sen ska middagen lagas och läxor läsas. 
Ja, så jag kanske är den tråkiga "soc-kärringen" som alltid kör lagligt, som ibland pratar om extrapriser på kassler, som kör sin morgonyoga och som äter sina kokta ägg (som det alltid ligger ett par av i kylskåpet) som lägger sig vid 22:30 varje kväll, som inte knullar runt, som lever på hoppet och som försöker räcka till. Jag blir inte mer spännande än så här. Men det är mitt lilla liv. Och i det stora hela är jag rätt nöjd. 







Inga kommentarer: