lördag 17 maj 2008

Lite av en tvångstanke


Har vissa grejer här hemma som måste vara på mitt sätt. Diskmaskinen. Bara Jag vet hur allt ska stå där inne. Tvättstugan. Bara jag vet hur tvätten ska hängas för att det ska bli mer plats. Ludde och Hugos leksakskök. När jag städar upp så måste den lilla leksaks kycklingen ligga i ugnen och de små sallads besticken ska ligga i den lilla sallads skålen. Böckerna på deras rum ska stå i storleks ordning. Deras bokstäver på magnet tavlan ska oxå vara i alfabets ordning. Detta är alltså bara om jag städar upp dessa saker. Gör någon annan det så får det stå hur det vill. Låter jag galen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du låter inte galen, du låter som mig - och jag är INTE galen... Ha ha ha... Jag har också sånna där nojjor, även om jag har lärt mig släppa efter på vissa när andra (Tony) gör det...