torsdag 9 januari 2014

What defines you


Vem är jag och på vilket sätt är jag och vad gör mig till mig? 

Jag kan i ärlighetens namn säga att jag låter andra människor "bestämma" det. 
Många tycker att jag är snäll glad och trevlig. Ja, men då säger vi att jag är det.
Jag är den som är glad, snäll och trevlig.
 
När någon behandlar mig illa så tror jag att det är för att jag är dålig på något sätt och kommer på massa saker som jag borde ändra med mig själv.
Då är jag alltså den personen som är tjock och ful och otillräcklig, korkad, naiv mm

Jag är lite vilsen i mig själv. 
Jag låter mina känslor styra mig och mitt sätt att vara samtidigt som jag ÄR mina känslor. 
Kanske borde uttrycka dom mer.

Och kanske borde jag inte tillåta att andras handlingar gör så att jag blir en sämre människa.
Jag är ganska svag när det kommer till att kämpa emot det jag känner och det jag vet. 






Inga kommentarer: