lördag 9 april 2016

Framåt

Vi ältar det gamla, vi pratar om misstagen vi gjort, vi pratar om gamla kärlekar, minnen som gör ont, minnen som värmer.
Men vi kan inte leva där. Jag kommer ju på mig själv med att inte ha så många drömmar om  min framtid. Men jagborde skaffa det och jag borde jobba för dom. För utan en tro och dröm om framtiden så hamnar man i historien. Och därifrån kommer vi ingen vart. Man måste tvinga sig att släppa det. 
Vi ska framåt, mot någonting som är bättre än det som varit. Oavsett vad det handlar om, hälsa, jobb, kärlek, prioriteringar. 
Jag tror man kan drömma om större saker samtidigt som man är nöjd och njuter av nuet. Men att hela tiden älta och se tillbaka, det är jag ett levande bevis på att ja, då kommer man fan INGENSTANS. 
Visst har jag gjort vissa resor både utvändigt och själsligt. Men vid dom små kriserna så backar jag. 

Fler framtidsdrömmar att jobba emot. Lära av det gamla, inte älta det. Släppa det. Det blir aldrig som det en gång varit. På gott och ont. 
Detta ska vi jobba på nu. Me myself and I




Inga kommentarer: