måndag 25 juni 2012

Livet som ensamstående varannanveckamamma

Vart inte som jag hade tänkt mig idag när barnen kom (men hade en känsla)  
Hugo ville inte hit utan ville hem med sin pappa. 
"Jag vill att du och pappa ska bo ihop" "Vi får så mycket grejer hos pappa och jag vill leka med mitt nya lego, spela mitt nya batman spel och leka med min nya beyblade"
Att vara en fattig mamma i en trång liten lägenhet på Ringvägen står inte högt i kurs, och det gör mig så himla ledsen. 

Jag infogade köpstopp efter jul då dom inte var det minsta tacksamma för dom leksaker dom fick och jag har hållit på min regel och jag tänker fortsätta med det.
Tänker inte försöka tillbaka mina barn. 

För köper jag någonting till dom, eller gör någonting så får man nio gånger av tio höra "det har vi hos pappa redan", eller så säger dom "Men jag önskade mig ju den å den oxå"
Jag vägrar gå med på det. 

Det var min filosofi redan när dom föddes att jag tänker inte skämma bort mina barn med materiella ting. 

Men men, man kan inte vinna jämt, vilket jag annars ständigt gör.....typ. 

Vet att mina barn älskar mig och att jag är världens bästa mamma för dom.
Men, ibland får man ändå känslan av att dom har det bättre där.

Och nu är det inte bara deras pappa som dom måste lämna varannan vecka utan även en storebror, bonusmamma och snart en lillasyster.
Vad har man då att komma med ???

Nej jävla skitddag vart det, å jag som hade längtat så.

Varför kan allt inte bara flyta på någon gång, jag gör ingen illa och jag gör mitt bästa, men blir så ledsen och sårad när man känner att man inte räcker till.

Men ändå måste man vara tröstande och förstående för dom små livens känslor.
Klart det är kul med grejer !!!
Och det är väl bra att nån har råd att ge dom allt dom vill ha och göra massa roliga saker när jag inte kan och har råd.

Så samtidigt som jag är glad för det dom får uppleva och så så känner jag avundsjuka för jag oxå vill göra det med dom.

Ja döm mig hur ni vill efter det här, för alla skulle säkert tänka storsint och vuxet och moget.






Inga kommentarer: