onsdag 29 augusti 2012

Bekräftelse genom FB

Visst har jag irriterat mig på paren som gosar så mycket på FB att man börjar fundera hur dom har tid att gosa på riktigt. 
MEN, varför ska jag bry mig om det. 
Vill dom göra det så varför ska jag gnälla över sånt ?
Det är väl en miljon gånger bättre det, än att folk snackar skit och sitter och dömer ut dom som gör det osv

Sen kan man tycka att det gullas för mycket och "så bra har dom det nog inte" MEN FY FAN va bittert att sitta och tänka så. 
Låt dom vara och koncentrera dig på DITT liv och äktheten och det genuina i DET istället. 


Alla vill få bekräftelse, alla som skriver på FB vill att folk ska veta precis DET dom skriver, annars skriver man inte.  
Uppmärksamhet, peppning, råd, tröst, komplimanger, beröm, en gilla markering, man vill att folk ska veta hur man mår, hur duktig man har varit, vart man är, vilka man umgås med och hur kul man har det osv.



Men istället för att irritera sig på vissas uppdateringar så TA BORT DOM eller gör så att du slipper se dom du inte orkar med.

Skriver man A och inte B så får man räkna med att folk blir nyfikna, men det behöver inte betyda att du måste berätta hela historien.....Men: Varför skriver du det ?? Uppmärksamhet ?? Ja kanske :) 

Jag själv är ju ett levande exempel på en tjej med ett stort bekräftelsebehov. 
Jag bloggar öppet och skriver en miljon statusuppdateringar. 

Men.....gillar du det inte så är det bara en hjärncell bort från att inte behöva ta del av det. 


PUSS




Inga kommentarer: