onsdag 22 augusti 2012

Hur gjorde man förr

Va hade jag gjort utan Mattias, Mamma och Pappa. 
Jag hade inte kunnat jobba iallafall och allt hade blivit bra mycket krångligare. 
Jag hade kanske till och med inte ens kunnat haft mina barn hemma hos mig så ofta. 

Och stackars dagis så som jag krånglar med tider, hämtning och lämning. 

Igår:
Jag: I morgon kommer Hugo antingen kl 07 eller så kanske Mattias kommer med honom efter frukost någon gång och mormor hämtar kl 15

Idag: 
Jag går till dagis och meddelar att Mattias lämnar Hugo efter frukost någon gång. 

Ringer hem. Hugo vill INTE till dagis och jag tycker inte att stackars Mattias ska behöva ta sig an den kampen, för den är rätt dryg med gråt och en arg och folkilsken Hugo. 

Ringer dagis: Hej, Hugo kommer inte idag å så är han ledig i morgon och på fredag VET JAG INTE RIKTIGT, men ANTAR att jag lämnar honom efter lunch NÅGON GÅNG, TYP vid ett och så kommer morfar TROR JAG vid TYP halv fyra fyra tiden. 

Hur gjorde folk förr i tiden ???? 


Men, tack till mormor som tog vildingarna och som var med Ludde på hans fotbollsträning och tack till världens bästa Mattias som tog Hugo idag på förmiddagen och skjutsade honom hem till mormor. 

Inga kommentarer: