lördag 12 april 2014

Look inside

Din resa börjar inuti dig. 
Det är den svåraste resan som innehåller dom största prövningarna. 
Oavsett om det gäller träning, hälsa, kärlek, relationer och livssituationer. 
Jag slits mellan förnuft och känsla dagligen. 
Vad jag vet och vad jag gör. 
Vad jag känner och vad jag säger. 

Vad jag förstår och vad jag stänger ute och vad jag bara lägger lock på. 

Står just nu vid ett vägskäl och tittar mig runt och vet inte vilken väg jag ska välja.
Jag ser faktiskt ingen väg som lockar mer än den andra.

Alla vägar har sina snår och hinder, men oxå solsken
Det känns dock som att någon faktiskt försöker knuffa iväg mig åt ett håll.....en ofrivillig väg. 
Jag vill kunna välja själv. Men beslutsångest är mitt mellannamn. Och ibland så bestämmer andra åt dig. DET är det jobbigaste. 

Se inåt, känn, ta ett beslut, lev ditt bästa liv du bara kan. 


Inga kommentarer: