söndag 27 juli 2014

Jag har det bra

Jag lever. Jag är "frisk". Jag har ett litet hem. Jag har min familj, mina vänner och mina fantastiska barn.
Jag har ett jobb. Jag har bra arbetskamrater. Jag får lön varje månad. 
Jag tränar och försöker så gott det går att ta hand om mig själv. 
Jag är lyckligt lottad. Och jag är tacksam över allt som jag har, allt jag fått och allt jag kämpat för. 
Jag är tacksam för alla människor som finns i mitt liv. Tacksam för dom som passerat mitt liv och gått vidare på olika sätt. Tacksam för alla möten. Alla vänliga ord jag får höra. 
Tacksam för att jag har fått älska. Tacksam för dom hårda livsläxorna och för livet som format mig. 

Jag saknar vissa saker i mitt liv, det gör jag. Jag saknar vissa personer. Jag saknar och längtar efter en inre fred. Jag kan sakna tilltro till människor. Jag kan sakna vissa bitar av mitt hjärta. Och jag kan sakna att bli älskad av en andra hälft. 
Men saknaden gör inte att jag glömmer det som är bra. 

Jag är rätt lycklig faktiskt. Och jag har ett bra liv. 


Inga kommentarer: