onsdag 30 mars 2016

Män

Män. Ja, vart ska jag börja. Gamla gubbar som kommenterar mina bröst. Män som vill ska "vara snälla" och "hjälpa till med bilen" som sen börjar skicka hjärtan, puss-smileys och ringa på kvällarna. Män som tror man flirtar med dom när man sitter i kassan på ICA. Att vara trevlig och glad ingår i mitt jobb för dom som inte förstår det. Komplimanger och hjälpsamhet är 9 gånger av 10 inget annat än raggningsförsök visar det sig. Ingen ärlighet där inte. Är en kille trevlig så kan man snart förvänta sig en kukbild i inboxen, skamliga förslag (även från upptagna killar/män), en plastslev smiskandes på arslet bara sådär. Att slänga ur sig åsikter om hur man ser ut bakifrån är oxå tydligen heeeelt ok. 

Nej tack!! Jag är inte intresserad. Jag är upptagen. Hjärtat har jag för länge sedan gett till en person och har ingen som helst lust att ligga med någon annan. Och varför är män så jävla primitiva?
Jag är inte direkt pryd. Inte någonstans. MEN, jag har ett värde. Ett värde som helt klart förminskas av folk som inte ser något annat än ett skal. Att vara nåt jävla offer för mäns kåta osmidighet är inget jag går igång på eller smickras av. 
Och jag är inte "speciell". Mina vänner råkar ut för exakt samma saker. 

Kåta primitiva män finns det gott om. Säger inte att ALLA är det. Verkligen inte. Men jag har blivit besviken på bra många män i mitt liv och känner att tålamodet börjar tryta. 

Håll er till en kvinna eller släpp henne fri. 
Respektera tjejer/kvinnor på samma sätt du skulle vilja att din dotter vart behandlad. 
Jag är iallafall mer än nåt jävla slit och släng luder som man kan klämma på arslet och pattarna ibland på stans mataffär.
Komplimanger vill väl alla ha och mår bra av, men ärliga sådana. Ärliga och utan baktanke. Något som kommer från hjärtat och inte kuken. 







Inga kommentarer: