torsdag 3 juli 2008

hora eller tjockis

Vilket är värst att bli kallad ??
Tjockis så klart, Hora är liksom en fjärt i rymden att bli kallad om man jämför med tjockis.
Det är helt sjukt så viktfixerat allt är. Jag blir galen på mig själv först och främst som går på allt som står i tidingarna och att jag fortfarande bryr mig trots att jag snart är 30 år. När ska det sluta. På jobbet ska det drickas pulver dieter hit och dit och tabletter som sväller i magen så man bli mätt fortare och ingen av dom behöver det egentligen och dom är runt 40. det tar aldrig slut.

Idag sa Per att han läst nånstans att det är "inne" att vara kurvig. Det kommer det AAAALDRIG ATT BLI !! Ingen vill vara tjock.vänner, släkt, bekanta, arbetskamrater. INGEN VILL VARA TJOCK !!! Ingen vill vara som jag. Det är oxå så jobbigt att höra. Det är ju så klart ingen som säger det men med tanke på att alla som tycker dom är tjocka väger kanske 10kg mindre än va jag gör.
Ingen vill väl väga 75kg. "men du är väl inte tjock, va dum du är" får man höra. JASSÅ VILL DU BYTA ??!! INTE ?, NEJ JAG MISSTÄNKTE VÄL DET !!

Mina spinkiga syrror är livrädda för att bli tjocka. Nyper sig i det lilla skinnet dom har på magen och säger att dom börjar bli tjocka. Va säger det om mig, va tycker dom om mig ??? Jag blir så ledsen. Ledsen och frustrerad.

Och för vem bantar men egentligen heeela tiden ?? För sig själv ?? eller för att passa i andras ögon ??
Jag vet inte svaret själv.

SJUKA VÄRLD !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu blir jag ledsen. så ledsen för att du säger sådär om dig själv. DU är fin. och jag VET folk som skulle vilja vara du. för att du är så fin. du är INTE tjock... verkligen inte. och visst kan vi byta om du mår bättre av det!

Men jag har hellre en syster med kurvor och ett hjärta av guld. Än en syster som en "trendigt smal" och skit bitchig.

Nu är det upp tll dig. Att leva med dig själv. Må bra. Ändra din syn på dig själv och träna/ät nyttigt för att du mår bra av att göra det. inte för att du måste.

för att passa in i andras ögon. det har du redan gjort!

anneli sa...

*snyft*
tack du goa bästaste du !!!
EN kommentar som satt precis där den skulle vid rätt tillfälle. TACK

Anonym sa...

Tänkte skriva ngt väl formulerat, men så läste jag vad in kloka syster skerv och alla ord utöver det kändes plötsligt väldigt överflödigt...