tisdag 8 oktober 2013

Att önska sig

Jag frågade Hugo, sist barnen var hemma, vad han önskade sig i julklapp. 
"Jag vet inte" fick jag till svar. 

JAG VET INTE
JAG VET INTE ?!

Jag vet att tiderna har ändrats sen jag var lite, ja, jag fattar det.
MEN, det känns som om en sån fantastisk del i att vara barn liksom försvunnit. 
LÄNGTAN efter något speciellt. 

Minns själv när jag var liten och drömde om ett Dockskåp. 
Jag tittade på det hur länge som helst, längtade, drömde och önskade mig det mest av allt annat på jorden. 
Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro mina ögon när jag på julafton öppnade paket hos farmor och farfar och fick mitt älskade efterlängtade dockskåp!!

Borde inte det vara en sån sak man vill ge sina barn. 
DEN känslan, att få drömma, längta och hoppas. 





1 kommentar:

Ida sa...

Men vi är ju redan så materialistiska som människor så jag tror inte att det lämnar något för barn att önska sig. De får ändå vad de vill ha, när som helst om året. På gott och ont.