torsdag 19 november 2015

Helt fantastiskt

idag hände det nåt helt fantastiskt på jobbet. Ska försöka hålla mig kort.
Det kommer iallafall in en kille som har gemensamma vänner som mig från skoltiden. Han bor numera på typ andra sidan jorden. Han ville tacka mig. 
Han ville tacka mig för att jag hjälpt honom. 
Alltså utan att veta om det har jag fått en annan människa att må bättre. Han har varit på min FB, läst mina inlägg och blivit glad av dom. Jag var en person som sprider värme och som blir lycklig för det lilla. Och att jag fanns där när han inte ens visste varför han behövde mig/det, men att han gjorde det då.
Alltså dom orden som han sa, dom gjorde mig helt rörd. Så rörd att tårarna kom. 
Om det är någonting jag vill åstadkomma i mitt liv så är det att göra, om så bara en människas dag lite bättre. 
Och tänk, på andra sidan jordklotet satt det en kille som jag inte ens visste om att han existerade och mår lite bättre pga mig. 
Det blir inte bättre än så. Det är ta mig tusan så jäkla coolt att jag inte finner ord för det.
UNDERBART!!!


Inga kommentarer: