måndag 9 maj 2016

Ibland blir jag så trött

Ibland får jag nog. Jag blir så jäkla trött på att vara missnöjd. Trött på att jämföra mig med allt och alla. Tycka så illa om mig själv och slå på mig själv. Säger så elaka saker till mig själv och anklagar mig själv för andras sätt att behandla mig. Jag är fan bra på många sätt. Jag borde veta det. Och ja, jag vet. Men jag tycker alltid att alla andra är bättre. Bättre, finare, snällare, smalare, smartare, duktigare, snyggare, mer av allt helt enkelt. Medan jag anser mig vara sämre. Inte dålig, men sämre. Och jag blir så sjukt trött på det. Varför kan man inte bara få den styrkan och säga till själv att man är så jäkla grym. Säga det om och om igen och tillslut kanske man till och med tror på det och kan börja sin fantastiska resa där man tar för sig av det man är värd och inte nöjer sig med mindre. Där ett nederlag inte tas personligt utan som en utmaning. Detta ska jobbas på. Så ofta jag kan och orkar. Jag är på väg. Jag känner det. Men det är en bit kvar. 

Inga kommentarer: