måndag 26 december 2011

Materialist

Första julen sen jag vart själv som jag haft råd att köpa det barnen önskat sig och som jag tycker att dom ska få. 
Och helt plötsligt blir jag allas hackkyckling, att jag skämmer bort barnen, att det inte är saker som har betydelse, att man inte kan köpa sina barn. 
Jag vet inte HUR MÅNGA som varit på mig om det. 
Va fan give me a break, har varit fattig sen urminnes tider och sett kort på alla jävla juklappsberg hos vänner bakanta och annat löst folk som är större än själva julgranen 
Och jag har tänkt: HERREGUD att folk orkar. 
Jag har som sagt i år haft råd att handla utan att behöva lägga nån räkning åt sidan och invänta Inkasso, jag har inte gått heeeelt överstyr, men köpt ovanligt mycket för att vara jag och DÅ ska folk ge sig på mig. 
Grrrrr, borde inte ta åt mig.....MEN får alla andra höra sånt varje år eller ??? 


Mina barn vart väldigt nöjda med sina julklappar i år och sitter nu och spelar på deras nya Wii. 
(ett sånt som alla andra barn redan fått för typ 2 år sen !!!!)

PUSS



4 kommentarer:

Ida sa...

Skit i vad andra säger. JAG är bortskämd och jag kan lugna dig med att du inte skämmer bort dina barn. Och till jul vill man alltid fixa lite extra, om man kan när man kan.
Så skit i andra och njut av hur det skiner om grabbarna istället.
Kram!

zeddan sa...

Seriöst? Att folk orkar!

Klart att du ska skämma bort dina barn! Gör inte ALLA föräldrar det EG?

Nä! Skit i dom som tror att dom vet bättre! Köp och var glad! Det är ju inte direkt julafton VARJE dag. :)

(O om d känns bättre så har Anton blivit fruktansvärt bortskämd i år ;) nästan så jag får penga ångest ^^ )

Madde och Emil´s blogg sa...

Alla barn är väl bortskämda någon gång så varför ska inte dina få vara det utan att det ska hackas en massa. Klart man vill passa på att köpa något som de velat när man äntligen har råd.
Bry dig inte om vad andra säger.

Ankie- Ytlighetens raka motsats sa...

Klart du ska passa på att skämma bort de!! Unna dig o barnen den glädjen att du äntligen har den möjligheten! Fattiga tider kan återvända, så njut av att det äntligen finns överflöd i ditt liv. <3
Lyssna inte på nåt annat!
Puss!