onsdag 21 december 2011

Vänner ?


Det är ju killar som ska "komma och gå" men vänner bestå. 
Ibland kan jag fundera på vart alla "vänner" tar vägen, jag kan ärligt talat ibland känna mig dumpad av vissa personer som om man bara var ett tidsfördriv för stunden tills nåt bättre kommer upp, det känns nästan som man gjort nåt fel. 
Men det är så klart mina hjärnspöken och min överdramatiska sida som känner och tänker så. 
Men på äldre år har jag sett hur ostabil vänskap kan vara, och jag har kommit på vilka som är dom RIKTIGA vännerna. 
Vänner som inte vänder kappan efter vinden och som alltid finns där. 
Dom man kan lita på, och dom som är ärliga och som verkligen bryr sig och det är DOM man ska hålla extra hårt i. 

Jag försöker ha ett kravlöst förhållande till mina kompisar, kräver inte telefonsamtal varje veckan och sms varje dag.........vissa VET man finns där när man behöver dom och jag hoppas dom känner det samma. 

Ni vet vilka ni är

PUSS



1 kommentar:

Ankie- Ytlighetens raka motsats sa...

Jag har också tänkt på det där. Men inser att vissa människor bara dyker upp för att stanna en tid. Man behöver kanske lära sig något just då, dela något, eller ge av sig själv till en som behövde. Sen var det tack och hej.
Det svåra är att se när en "ny" vän dyker upp, om det är en äkta vän, eller en i förbifarten.
Puss på dig. <3