tisdag 30 oktober 2012

Vi lär oss tillsammans

En lugn förmiddag som bla inneburit Utvecklingssamtal med Hugo på dagis. 
Gick bra. 
Känner mig väl lite orolig över vissa grejer men som jag och deras pappa diskuterade, ibland skyddar man sina barn för mycket. 
Livet är inte alltid kul, barnen kan inte alltid bestämma, och vi kan inte bara anpassa oss efter dom. 
Saker händer i livet, det går upp och ner. 
Jag försöker alltid att prata mycket med mina barn om känslor och vad som händer. 
Kanske är jag för ärlig ibland men genom att jag har varit det så har dom väldigt lätt att dela med sig av deras känslor. 

Ok, jag berättar inte ALLT, men väldigt mycket. 
Vi tillåter ALLA känslor här hemma, men inte ALLA handlingar. 

Allt är inte bra jämt, man gör inte alltid rätt, man tar inte alltid rätt beslut, men allt jag gör i livet gör jag med mina barn i åtanke, även om jag ibland blir naiv och det blir fel.....men det står jag gärna för och kan erkänna om jag gjort fel. 

Det är en svår balans mellan trygghet och självständighet. 

Men vi lär oss lite varje dag. TILLSAMMANS 






Inga kommentarer: