lördag 27 april 2013

Va man lär sig

Tänk va mycket jag har lärt mig om mig själv, saker som jag både kan och inte vill erkänna ;)
Jag kan tänka tillbaka på hur naiv jag har varit och hur mycket skit jag har tagit pga att jag varit omringad av människor vars bekräftelsebehov och viljan att vara universums härskare varit så stort. 
Jag har höjt upp dom till skyarna och tyckt att dom varit just DET. 
Men det har varit lite på min egen bekostnad och jag har tillåtit det. 

Det skulle jag inte göra idag, jag skulle få låta dom tro att dom är det, men jag VET bättre. 
Jag VET oxå att det inte är någon idé att försöka ta ner dom på jorden för tror inte dom kan andas under molnen. 

Att klanka ner på andra är inget som höjer dig själv. 
TVÄRTOM skulle jag säga, det är så lågt och dina brister lyser igenom. 

Alla har brister och det har man rätt till att ha, ingen är perfekt. 
Men alla vet inte vilka det är. 

Jag har massor, men har nog inte lyckats skriva ner alla svart på vitt.
Har en del läxor och självinsikter kvar att lära

Jag har själv ett bekräftelsebehov som är rätt stort, men jag vet oxå att jag söker det där jag inte kan få det.
Jag blir aldrig nöjd. 
Och det är en av anledningarna till varför jag valt singellivet. 

"Mycket vill ha mer, vill ha mest och bäst"
(fast ändå inte)

Jag har lärt mig varför jag gör dom valen jag gör, jag förstår varför, men jag gör inget för att ändra på det även om jag inte gillar det. 

En klok man så en gång till mig: "Det är sånt du får leva med eftersom du tydligen väljer att ha med såna människor att göra"
Ja, JAG VÄLJER mitt liv. 


Orkade någon ens läsa det här dravvlet.
Jag har så mycket tankar och när jag skriver blir jag så ivrig att allt bara blir en enda gröt. 






Inga kommentarer: