tisdag 13 augusti 2013

Waiting for an "aha-moment"

Ok, mitt liv är under kontroll nu. 
Det är hyfsat lugnt och tryggt. 
Jag är 35 år, bor i Fagersta, jobbar som ICA-tant, har mina barn varannan vecka, har ett fungerande sexliv, inväntar min nya soffa i slutet av månaden, käkar mjölk och flingor till frukost..............
Men sen då ? 
Ska det vara såhär nu för resten av mitt liv? 

Missförstå mig inte, jag är OTROLIGT NÖJD, med allt det där. 
MER än nöjd till och med. 
Men ska det inte vara något mer ? 

Ska inte jag få en sån här "Aha-upplevelse" som ska förändra mitt liv det där "lilla extra"
För något fattas.
Jag är tacksam för det jag har. 
Men jag tror något måste hända med MIG, den här inre förändringen. 
Men vad väntar jag på, när kommer den? 
Är det nåt jag måste börja jobba på? 
Den lata delen av mig säger att "det kommer, vänta bara. Låt ödet ta hand om det"
Den lilla lilla procenten som finns kvar säger "Ta tag i det själv, nu, kom igen"




Inga kommentarer: