onsdag 4 februari 2015

Önske- och Ogräs människor

Jag träffar på dom varje dag. 
Dom som kan få fram något negativt ur någonting som är bra. Dom som väljer att lägga energin och fokus på det dåliga.Vet inte om det är en "förmåga", förbannelse, bitterhet, personlighet, men vissa människor hittar alltid nåt att klaga och gnälla på. 

Sen har vi dom som alltid kommer med ett leende trots att cancern är ett faktum, trots att bilen gått sönder och det är snökaos, trots att karln varit otrogen. trots att man just blivit arbetslös, trots att barnen skriker och man står i en jättelång kö inne på ICA en fredags eftermiddag, trots att man har en sjukdom som ingen vet vad det är och som gör att det tar 2 timmar att gå till affären i stället för 10 min. "Det löser sig" 
Å, va jag beundrar dessa människor som kan se ljuset och det goda i allt kaos och som alltid har ett leende på läpparna. Dom inspirerar mig till att bli likadan. 

Livet är inte över förrän det är över. Allt sker av en mening och livet blir lättare om du ler åt det, accepterar det och gör det bästa av det. Visst är det skitsvårt ibland då jag nog ganska ofta tillhör ogräs-människorna. Men skam den som ger sig. Jag ler ofta och det har visat sig göra både ig och andra gladare. 


Inga kommentarer: