torsdag 18 augusti 2016

Skolstart

Skolstarten. Skulle ljuga om jag sa att den inte var efterlängtad. Rutiner. Någon annan får "underhålla" kidsen i några timmar. Mamman kan träna med gott samvete och lite längre. Kidsen får andas annan luft och vara ifrån varandra en stund.


Ludde börjar 5:e klass idag. Och Mini blir äldst på lågstadiet med att börja trean. Mina fina killar. Klyschan att tiden går fort har en grund. Den rusar iväg. Hoppas att skolåret flyter på utan större dramatik. Såg iallafall att dom erbjöd barnen läxhjälp efter Skoltid och DET är något jag ska nappa på då jag alltid jobbar så sena  dagar och har svårt att få ihop det där med läxor, träning, middag och "varva ner". 

Och påväg till skolan idag såg jag "lilla" Saga. Och "lilla" Saga börjar minsann förskoleklass idag. En tår kom och klyschan ekade i mitt huvud igen. Tiden går så jäkla fort!! Lycka till lilla busunge. 

Nåväl, välkommen vardag. Och nu kör vi lite gym!!!! 






Inga kommentarer: