onsdag 16 november 2016

Jag måste skärpa mig

Jag vet inte, mitt självförtroende är verkligen i botten just nu. Jag försöker vara positiv. Tänka positivt, tro på mig själv. Plocka fram den där styrkan som jag vet finns. 
Biter ihop och försöker att inte ta åt mig. Försöker att inte känna mig tjock, oattraktiv och osexig. 

"Det var ju ett skämt!" Nej, det var inte det. Det blev ju exakt så. 

Jag tröttnar på att förvänta, anta och vänta. Jag är trött. Min själ är trött. Mitt självförtroende är trött på att ligga på minus.
När allt är bra, så går tankarna åt det ljusa hållet. När det går sämre, då kommer de mörka molnen. Och att kunna plocka fram det goda i det onda är en konst jag har planerat att behärska så småningom. 

Ska lägga mig och försöka sova nu. Synd bara att man tog två koffeintabletter för att jag skulle hålla mig vaken längre än till 22 ikväll. Så vi får se hur det går med den där sömnen ;-)

I morgon är en ny dag. Med nya tag. Sol i sinnet siktar vi in oss på. Och en dag närmare att få hem kidsen. 







Inga kommentarer: