onsdag 30 november 2016

Vad var det jag sa

Idag handlade en man av mig. Han gav inte sken av att vara sådär överdrivet nöjd över servicen eller speciellt underhållen av mig som kassörska. Han handlade sina varor, och sen kom han emot mig. Nu ska han klaga över något, tänkte jag. Men han frågade om han fick lämna in sin väska för han hade glömt att köpa något. 
Han blev klar samtidigt som jag höll på med att flytta varukorgar. han kom emot mig. Nu då, tänkte jag. Jag försökte analysera hans ansiktsuttryck. Är han arg eller vad???

"Du!" sa han. 
"Ja?!"
"Jag måste bara säga att du är nog den trevligaste och gladaste människa jag har någonsin har träffat"

Jag gillade den mannen. Ingen idé att lära känna honom bättre och låta han se den riktiga Anneli ;-) Men jag blev så glad och rörd över hans fina ord. Sen gick han bara. 

Tänk att några ord kunde göra mig så gott. Vilken fantastisk människa att bjuda på något sådant. 

Det gjorde min dag. 




Inga kommentarer: