onsdag 17 maj 2017

Jag är grym på att förlåta människor

Kanske lite FÖR bra. Även om jag tror att själva förlåtandet helar både den som får det och den som ger det så måste man oxå behärska konsten att glömma. Det däremot gör inte jag så bra. 
Jag tror oxå att man som människa kan utnyttja andra genom deras sätt att vara och deras snällhet/dumhet. 

Jag är inte en snäll person fullt ut längre. Jag var förut. Men jag är inte det nu. Skulle nästan kunna kalla mig själv bitchig i vissa lägen ;-) 
Lite sådär som en ny person som uppenbarat sig. Jag gillar inte henne. Men jag måste låta henne ta lite plats ibland. Bara å hoppas att hon vet när hon måste bita ihop. 
Men det är bra att hon finns ändå. Hon skyddar mig. Står upp för mig och säger det mesen Anneli vill säga och det jag tränger undan och lägger på hög. Men när jag hör henne kan jag bli lite rädd. Herregud så hon beter sig. Och va arg hon kan bli. 
Nej jag är inte schizofren ;-) 

Inga kommentarer: