onsdag 25 januari 2012

Tjejesnack TEMA: Barnfoton/Pedofiler


Barnfoton/Pedofiler
1. På vissa förskolor/dagis råder fotoförbud på barnens luciatåg och skolavslutningar. Undantaget är att man får ta bild på sina egna barn men inte där andras barn är med. Åsikt?
Jag har förståelse för det, då det finns barn med hemlig identitet och att alla föräldrar inte vill ha bilder på sina barn av (säkert) förklarliga skäl ute på internet. 
MEN, det är ju tråkigt för barnen. För det är ju jätte roligt när dom blir äldre att titta på kort från dagis. Och man får ju ändå hem gruppbilderna. Jag tycker att alla vuxna borde vara vuxna och ta ansvar för att fotografierna stannar i familjealbumet och inte läggs ut på FB tex.

2. Ett argument för förbudet är att bilder av det slaget läggs upp på Facebook och liknande. Har du lagt upp bilder på andras barn på FB eller liknande?
Det har jag gjort, men har alltid frågat innan. Men nån gång har det väl hänt att nåt barn hamnat med utan att jag tänkt på det. Men nu "suddar" jag över ansiktet på ev andra barn på bilderna.  

3. Hur skulle du reagera om förbudet infördes på ditt barns dagis/förskola?
Det finns redan och jag får accepterar det och förstår att det finns av en anledning. Men det är så synd att den regeln ska behöva finnas. :(  Att alla inte kan se barn och låta barn vara just det. 
4. Hur reagerar du när du ser bilder på småbarn?
Beror på så klart. Nakna barn reagerar jag på. Just av den vetskapen att det finns så många idioter där ute och kan använda dom till sinnessjuka grejjer. Men annars tycker jag det är roligt när folk delar med sig av bilder på den finaste dom har. 
5. Har rädslan för pedofiler etc gått för långt?
Den finns där av en anledning, och ja jag erkänner att det är nåt jag tänker på varje gång jag ger mina barn lite mer frihet. 
Det värsta tänkbara !!!! 

Länk till frågorna finns HÄR

Inga kommentarer: