tisdag 31 juli 2012

Hej då till mig själv

Jag har ju som ni vet haft lite "commitment issues" och idag slog det mig. 
En sak som jag omedvetet haft problem med är att säga "hej då" till mig själv. 
Till den personen jag har varit de senaste åren.

Den här Anneli som är singel, skild, ensamstående, bitter, dumpad, olycklig, fri, ledsen. 
Anneli som ältar, beklagar sig, gråter  hon som hatar killar och inte litar på någon och som drömmer om kärleken,



Men nu när hon till slut hittat den så kommer en ny person fram, en person som jag inte riktigt vågat släppa ut och som inte riktigt vet hur hon ska bete sig. 

Jag ska sluta skriva om mig själv som "hon" ;) 

Men nu är jag kär

Och det innebär att jag måste släppa alla dom andra som tidigare sårat mig och som hängt kvar av den ena eller andra anledningen. 
Ofta pga att det är skönt att ha någon/något att skylla på, en anledning att vara bitter, ett skydd mm 


Nu går det mesta i mitt liv riktigt bra och jag har egentligen ingenting att klaga på längre.
Jag är lycklig på mitt sätt och med mitt liv. 
Mina barn, mitt jobb och nu oxå min fina M. 


Så nu ska jag bara lära mig att vara lycklig, nöjd, glad och harmonisk. 

Visst kommer det problem även fast man hittat kärleken osv, så är det ju. 
Men det hör ju liksom till ;)




Inga kommentarer: