måndag 4 november 2013

Jag måste sluta jämföra mig med allt och alla

Visst är det bra att tycka att alla människor är jättebra/vackra/smarta/roliga/ambitiösa/talangfulla/perfekta osv
Men det är väl inte så jäkla bra att jag jämför mig med dom och själv känner mig så värdelös och ful och oduglig. 
Måste nog jobba lite på det där
För så himla kass kan man ju inte vara ;)

Men jag lever för den ögonblickliga bekräftelsen. 
Just för stunden. Just precis och exakt DÅ. Men den försvinner lika snabbt. 

Den kan komma från mig själv och från andra, men den rinner av så fort att jag knappt hinner njuta av den. 
Hur ändrar man på det ? 


Jag kan inte vara stolt över att jag sprang igår, för idag har jag inte gjort det, medan andra har varit ute och svettats och varit duktigare än mig. 

Jag måste börja bekräfta mig själv varje dag, inse att jag gör bra saker oxå och att jag kanske inte är bättre än någon annan men iallafall lika bra på vissa saker. 

I need therapy !!! ;) 




Inga kommentarer: