måndag 25 november 2013

Minns den svåra tiden

Ser på FB att det finns något som heter "Matkassen" som hjälper familjer som har det svårt med pengar, blivit utskrivna från FK osv. 
Är inte så jätte insatt, men borde kanske bli. 

Kommer då ihåg den tiden då jag hade det så jävla jobbigt med pengar och hade ingen mat hemma knappt och visste inte riktigt om jag skulle få fram någon middag till barnen. 

Men det var då dom dök upp. ÄNGLARNA utan vingar. 

Snälla goa Madde som köpte en lampa, kom med bröd flera gånger, handlade en matkasse med pålägg och diverse nödvändigheter (oj, vilken hjälte)
Fröken J som gav mig alldeles för mycket och som visade en sån medmänsklighet som gör att jag blir tårögd när jag tänker på det. Hon känner inte mig, hon har bara läst min blogg och genom det givit så mycket att hon säkrat en plats i himlen. 
F (som jag knappt kände då) som skickade ett kuvert med 400:-
Den hemliga tomten som postade ett brev med 200:- i på julen. 
Jennie som bjöd på lunch.
P som kom med kassar fyllda med kläder till mina barn. 
I som kom med en massa leksaker och grejer till barnen. 

Jag kommer aldrig att kunna återgälda min tacksamhet till dessa människor, men jag kan föra det vidare. 
Därför säljer jag nästan aldrig grejer på blocket osv när det kommer till barngrejer, jag ger hellre bort dom.


Änglar finns. Det VET jag. 







Inga kommentarer: