lördag 7 december 2013

Self respect

Att stå upp för sig själv, veta sitt värde och verkligen tro på att man förtjänar respekt.
Jag fixar självrespekten på vissa plan här i livet, men kan nog tyvärr säga att den inte finns där till 100%

Jag tar nog mer skit än jag behöver och kanske "nöjer mig" med saker som på pappret inte är ok, även om det har blivit bättre på senare tid. 
Jag står nog upp för mig själv ändå ganska ofta, står för den jag är och mina fel och brister, men börjar även stå för dom sakerna jag själv känner att jag är bra på. 

Men det kanske är självförtroende/självkänsla. Blandar ju jämt ihop det där :D 

Har en del att jobba på även inom detta område. 
Jösses, man blir verkligen aldrig färdiglärd. 
Voi perkele ;)  


1 kommentar:

Ida sa...

Självkänsla = jag är bra som jag är, som person.
Självförtroende = jag är bra på det jag gör.