onsdag 25 december 2013

Viktigt ämne

Nu när julen är här så går faktiskt mina tanker väldigt ofta till människor som är ensamma och till familjer där alkohol och missbruk förekommer. 
För mig är julen helig. 
För mig handlar det om KÄRLEK och fred. 
Man ska inte bråka, man ska inte få barn och andra i sin närhet att få ont i magen för att man så gärna vill ha den där ölen/snapsen eller vad det nu kan vara.

Den där klumpen i magen ska inte finnas där. 
Den ska ALDRIG finnas där, men just i juletid så blir jag ledsen/arg på riktigt när jag tänker på oron som finns och hur hjärtat stannar till när man hör hur ölburken öppnas. 
Nu börjar det........

Ingen ska behöva vara ensam på julafton om dom inte vill, ingen ska behöva sitta med en klump i magen och tassa runt på tå och gå försiktigt försiktigt som på glasskärvor för att inte blöda. 

Nej, julen mina vänner betyder KÄRLEK. 
Och kärlek visar man bla genom att ge respekt. 

Hoppas ni haft det alldeles underbart med familj och vänner. 


Inga kommentarer: