torsdag 28 augusti 2014

Det hjälpte liksom inte att bara önska och gnälla om det

I alldeles för många år har jag gnällt om hur tjock jag är. Min högsta önskan har varit att bli smal och nöjd med min kropp. 
Men som en blixt från klar himmel så kom jag på det...haha att önska det, att gnälla om det, att titta på Biggest Looser och käka ostbågar kommer inte att göra mig vältränad. Kanske känns det lite bättre i dom första programmen då deltagarna är jättetjocka och man faktiskt är smalare än dem. 
Men sen när man sitter med gula ostfingrar och tittar på finalavsnittet där dom lyckats med det jag önskat i massor med år....ja då får man väl öppna ögonen på riktigt, gå in i sig själv och se problemet.

Jag måste jobba för det, jag måste ta steget själv. Ett stjärnfall på en mörk himmel kan inte få det att hända. 

Jag måste släpa mitt arsle ner på gymmet, runt motionsspåret eller vart det nu kan vara. Jag måste tänka på vad jag stoppar i mig (vilket jag fortfarande jobbar på)

Det är en jävla resa, och det är nåt man får tänka på varje dag. Men det är det värt. 
Jag jobbar på det och idag har jag gjort en grej för att må bättre i mig själv. 

Var på gymmet såklart, och vissa dagar är det inte ens kul. Men man får bita ihop. 



Inga kommentarer: