onsdag 29 juli 2015

Hemligheten

Träffade en fantastisk kvinna med en fantastisk inställning till livet igår på jobbet. Hon har gått igenom så mycket. En sån människa som verkligen inspirerar och får en att tänka efter.
Livet blir verkligen lättare oavsett vilka hinder man möter på om man har ett öppet sinne, ett gott hjärta, ett leende och en positiv attityd. 
Jag tror tankens kraft slår det mesta. 

Jag är duktig på att älta och grubbla och tycka synd om mig själv. Det är då skönt att få sig en tankeställare. Livet kan alltid vara bättre och det kan alltid vara sämre. Man måste se sig omkring och uppmärksamma allt det vackra och det man har framför näsan istället för att önska sig mer. Tänka på dom människorna man har runtom sig. Hur jävligt livet än kan vara ibland och hur orättvist det är, så finns det ALLTID ALLTID något att glädja sig åt. 

Idag ska jag fokusera på allt bra i mitt liv, sanna mina ord. 






Inga kommentarer: