onsdag 8 juli 2015

Vacation from my vacation

Igår hade jag en liiiiten stund för mig själv då kidsen lekte med kompisar. En liiiiten stund då jag fick göra exakt vad jag ville. Vilade en stund med kärleken på soffan och tog igen lite tid.  Jag tog bilen till Pickaboo. Bara det liksom. Ingen som tjatade och ropade. Sen var det bara att åka hem, laga mat. Hålla mig hemma ifall Ludde skulle trilla in. Men det var en stund av frihet. Dock med en viss stress över att inte veta när dom skulle komma tillbaka. 

Min högsta önskan just nu är 24 timmas barnledighet och en lunta med pengar så jag kan åka iväg och hitta på nåt. Bio. En tur till Västerås. Åka på loppisar. Umgås med kärleken eller nån av mina vänner som jag knappt har träffat. En kväll på Hamnkrogen.  

Känner mig som världens sämsta mamma när jag behöver en semester från kidsen. Men behöver vi inte alla en stund att andas och komma ifrån alla måsten och tjat. Älskar barnen över allt annat på jorden (måste skriva detta för att det känns bättre då, ifall nån skulle tro nåt annat) Men att umgås i 4 veckor, i detta skitväder i en liten trea 24/7 är påfrestande för oss alla. 








Inga kommentarer: