söndag 25 oktober 2015

Alltså på riktigt

Såg nån reklam på Insta om Berg och Meltzers show. Kanal5 hade skrivit ".....nån ting....kvinnliga programledare"
Och då är det nån som kommenterat "Måste man skriva KVINNLIGA programledare"
Alltså jag är SÅ JÄVLA TRÖTT på det där. 
Hen, hon, han, dom den det.....va fan. 
Kan man inte få vara kvinna, kan man inte få vara en man. En pojke, en flicka. Det finns dom som inte vill berätta vilket kön deras bebis har för att den inte ska placeras i nåt fack. Fine!! Alla har sin åsikt. Men jag tycker det är helt fantastiskt att vara tjej. Jag tycker det är helt fantastiskt att de finns killar. 
Kuk, fitta, snopp snippa, vagina, penis. Det finns där mellan benen på oss alla. Och ALLA borde å vara stolta över könet dom bär. Utan dessa så tar världen slut på folk. 
Sen kan man väl trixa och fixa hit och dit. Men ni fattar. 
Och att pojkar och flickor behandlas olika har väl inget med könet att göra. Det har att göra med trångsinta hjärnor om sitter på människor som inte förstår bättre. En tjej måste för fan få vara en tjej och vara en stolt sådan om HON vill. Att få hävda det, att få bli behandlad som en TJEJ ska bli behandlad. 
En kille måste för fan få vara en kille  och få vara en stolt sådan om HAN vill, och få bli behandlad som en KILLE ska bli behandlad. Vi har alla lika värde, vi är alla människor, men några av oss är TJEJER och några av oss är KILLAR och några av oss är förvirrade och vet inte vad dom är, men när dom sen har bestämt sig så hoppas jag att dom får vara exakt vilka dom vill och vara stolta över det. 

Lek med vilka leksaker ni vill. Ha vilka färger ni vill. Men va stolt över den du är och valen du gör och stå upp för det oavsett vad....

Suck, va trött jag blir på allt jävla larv. Men ja, alla får ha sin åsikt såklart och jag försöker att förstå. Men om alla bara använder hjärnan och behandlar andra som dom själva vill bli behandlade så har vi löst allt jävla trams från och med NU.