måndag 20 februari 2017

Dom små sakerna betyder mest

Jag uppskattar små lappar, en strykning på kinden, att bli kallad fin, att få en arm runt mig mitt i natten som drar mig närmare famnen, att bli omnämnd och bekräftad, att bli kramad bakifrån, när någon pillar i mitt hår, en promenad i solen, att prata om framtiden tillsammans, att titta på en serie tillsammans, att laga mat ihop, att handla, att det helt plötsligt ringer på dörren för att man är sååå saknad, en paus vid en sjö lyssnandes på musik vi båda tycker om, att skratta och att gråta ihop. 
På riktigt, det är dom små sakerna som betyder mest. 
Inte den nya bilen/båten, den dyra semesterresan, det renoverade badrummet, den dyra ringen, den fina fasaden, den välstrukna skjortan bakom det påklistrade leendet.....nej tack!! 

Det ska vara ÄKTA och det ska vara med hjärtat, inte med plånboken. 








Inga kommentarer: