fredag 17 februari 2017

Till och med älgtjurar

Älgtjurar. Män. Prinsen i Snövit som hånglar med ett lik (typ)......det säger väl allt. 
Mina 38 levnadsår har inte gett mig så många män att se upp till och beundras av När det kommer till kvinnosyn och respekten för oss tjejer. Knulla hit och dit. Otrohet gömd bakom lögner och hotellövernattningar. Misshandel och förnedring. Barn blir till på annat håll. Hemliga kärleksförhållanden i flera års tid, korta förbjudna romanser och allt medan rediga, vackra, trogna, kärleksfulla kvinnor/tjejer sitter hemma och väntar med middagen på bordet. Sms och hemliga meddelanden. Jobba över. Komma hem sent. Mobilen upp och ner eller inte framme alls.
Det kommer att ta många år i terapi innan denna kvinna kan lita på det manliga släktet. Men skam den som ger sig ;-) jag kämpar på. 
Kämpar på i mitt förhållande och med min kärlek. Och ja, han får ta en rejäl dos av min osäkerhet och misstro. 

Visst kan det locka med det förbjudna. Tro mig, det vet jag. Men är det verkligen värt det??? Tycker man det, då kanske man ska göra slut med sin partner då. 

Dumma jävla älg jävel. Det är inte ens en riktig älgko!!!! Men duger tydligen ändå. 

Gillar iallafall att Nacho ligger med en tjock tjej. (Påtal om ingenting) 





Inga kommentarer: