fredag 26 mars 2010

Bortskänkes


Två barn i sina värsta år bortskänkes. Dom lovade att vara lugna och snälla när vi skulle in och handla på lidl. Inte skrika inte slåss inte sparka inget dumma mamma. Det blev allt gånger tusen. Båda skrek . Båda skrek högt. Alla tittar. Dom skriker ännu högre. Jag lämnar tillbaka allt jag hade i korgen, väntar med två hysteriska barn på att få komma förbi kön. Men det lär man vänta på för det är för smalt för att komma förbi. Dom skriker högre och högre. Jag känner att antingen får jag ett skrattanfall utan dess like eller så ................................. Dom lever ju fortfarande så skrattet kom, blandat med gråt. Just nu vill jag gärna vara någon annanstans. Jävla skit ungar. Men hade jag inte älskat dom hade jag bara lämnat dom där.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Läst din blogg och jag tycker att det är väldigt synd att du känner att du måste häva ut alla dina känslor om dina barn på detta sätt så att alla kan läsa. Barn är jobbiga men måste man skriva "jävla skit ungar"..."så har jag ihjäl dom här och nu"???? Av respekt mot mina barn så skulle jag aldrig göra det!!! Internet är för evigt och det som står där kan aldrig försvinna!!! kanske dina barn läser detta sen?!!? jag ska inte läsa din blogg mer för ärligt talat är det bara för mycket!!! Måste man dela alla känslor med alla???? vem mår bra av det? ja, kanske du men definitivt inte dina barn!!!

anneli sa...

till ANONYM !!??? Ja snälla sluta läs om du ska ta allt så allvarligt !!!
Mina barn är det bästa som har hänt mig. Älskar dom över allt annat på jorden, men vissa stunder tänker jag "jävla skit ungar" Så är det bara.
Och så kommer det nog att vara tills den dagen dom flyttar hemifrån.
Eftersom du slutat läsa bloggen så antar jag att jag skriver den här kommentaren i onödan.

anneli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zasa sa...

Jag fattar vad du menar i varje fall!! // Zasa

Sofia sa...

Jag förstår oxå men är nog ALLDELES för feg för att kunna erkänna det som du gör....Men när jag läste det så förstod jag ju att du inte menade det ordagrant =) det var väl tur det hahaha

Kak sa...

Ääääsch, vad är det för knasig anonym kommentar? Det flesta här i världen har faktiskt en underbar egenskap som heter HUMOR.

Eftersom Anneli uppenbart har humor (det framgår ju tydligt här i bloggen!) tror jag att hennes barn har det också. Om de läser det här inlägget om några år kommer de garanterat att GARVA.

Fram för mera uppriktighet och äkta känslor. Jag är så trött på att allting ska vara så tillkammat och politiskt korrekt!

Melinda sa...

Undrar om Anonym har barn? Alla som har barn känner nog igen de där känslorna och i många fall erkänner man dem inte.

Ska man inte få skriva vad man vill i sin egen blogg?
Anneli har ju skrivit i sin inledning om vem hon är att hon är en känslomänniska till 100% och att det kommer märkas.
DÅ ska väl hon få skriva det hon känner!

"Internet är för evigt"...mja...det kan man ju ha olika syn på. Jag tror inte allt kommer finnas kvar.
Och vad skulle det i så fall göra?
En dag kanske Annelis skitungar får barn och om de läst sin mammas blogg så förstår de att det är helt normalt att känna så där! :-D

Nä, hoppa över och läs du anonym om verkligheten är för tuff för dig...

Elin sa...

haha de där med skitungar var ju irroni. den anonyma personen har ingen humor, o verkar ta allt som sägs av alla på fullaste allvar.
Om dina barn läser detta inlägg i framtiden så kommer de i skillnad till denna anonyma person förstå att de inte är ordagrant så att du tyckt de är dåliga barn!

Elin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ida Backström sa...

Personer som kommenterar anonymt tror verkligen att de är anonyma.. Är man lite uppdaterad på hur Internet funkar idag så finns det något som kallas IP adress. Varje gång någon kommenterar så registreras automatiskt din IP adress under kommentaren, (vilket vi som kommenterar inte ser). Men Blogg Ägaren ser den.
Med en IP adress kan man spåra från vilken dator kommentaren är skriven från. ;)