fredag 26 mars 2010

Repris på ämnet: Vem skriver jag för ??

Jag fick ju en kommentar i bloggen tidigare och där stod det bla detta: Måste man dela alla känslor med alla????

Och där började jag fundera.

Ska jag börja skriva, anpassa min blogg och mig själv för att det råkar vara folk som vill läsa min blogg.
Ska jag skriva för ER eller ska jag skriva för mig ???

Till en viss mån så har jag anpassat mig. Jag utelämnar en hel del privata grejjer. Jag kanske ska börja sencurera ännu mera.

Snyggo blev arg på mig när jag skrev FÖRLÅT tidigare hihihi, nu kommer mesen Anneli fram igen i mig. Hon tycker inte att jag ska be om ursäkt. SJälv vet jag inte.

Jag vill inte anpassa mig efter alla. Och det funkar ju inte heller. Alla tycker och tänker olika.



Men shit jag tänker på alla tjejer som storbloggar. Kenza, Kissie, Katrin, och allt va dom nu heter. Så mycket skit dom får ta. Dom har ju hundra tusentals läsare. Jag hade inte pallat det. Jag blir ju helt knäckt av dom få elaka kommentarer jag får.

I början var det roligt när man hade typ 20 personer som läste bloggen och sen när det ökade var dte ju spännande. Nu är det lite mer (inte skit många men tillräckligt) och det känns läskigt.
Jag vill inte begränsa mig, samtidigt som jag vill.

Vi får väl se.
Bittersweet är vad det är.
Roligt och tråkigt
Bra och dåligt för självförtroendet
Självkritisk blir jag samtidigt som jag får självinsikt.
Det är MIN resa som ni tar del av. Både på gott och ont.
.


4 kommentarer:

Jenny Eldståhl aka Firesteehl sa...

Du skriver om det du vill skriva om! Om det inte passar någon annan, så får den/de låta bli att läsa.

Kak sa...

Din blogg är bra för att den är så uppriktig och mänsklig. Det är ju därför vi bloggsnokar kommer tillbaka - vi känner igen oss i att vara starka, svaga, glada, ledsna och alltihopa! Klockrent!

De som kommenterar elakt och anonymt bara är fega stackare som inte betyder någonting! Vad spelar lite töntig text i cyberrymden för roll egentligen?

anneli sa...

Tack snälla ni !!! :)

Melinda sa...

Du får skriva vad DU vill.
Sen får ju vi som läser välja om vi vill läsa eller ej. ENKELT!!

Sen när du censurerar en del...då blir man ju så himla nyfiken asså!
Men fortsätter man läsa kanske man till slut får veta? Haha...

Keep up!