lördag 27 mars 2010

Det är lättare men tråkigare


Det är betydligt enklare men också mycket tråkigare att handla utan barn. Det är nästan så man saknar konflikterna. Men bara nästan ;). Träffade en på coop som blev beordrad av sin pappa tror jag att det var, att hjälpa mig att packa i mina varor. 'hon behöver ingen hjälp, ensamstående mammor fixar allt själv' han sa att jag skulle ta det som en komplimang. Och det gjorde jag verkligen. Tack för det. Skönt att bilden som ensamstående inte ses som svag och hjälplös längre.

2 kommentarer:

Cajo sa...

Ps. Jag tycker det är fantastiskt modigt av dig att "lämna ut dig" här på bloggen. Som sagt.. de som inte gillar det behöver ju inte läsa! Kör hårt bruden!

Cajo sa...

Det är väl så att vi ensamstående kvinnor inte har nåt val heller, och därigenom blir vi starka! Det är bara att ta tag i allt själv, man har ju liksom bara sig själv att lita till. Men nog skulle det vara skönt att ha någon att dela ansvaret med ändå, trots allt...