söndag 29 april 2012

Det gör ont i mig


Hittade den här texten på Saras sida på fejjan idag och det gör ont att läsa den.
Den handlar om missbruk och den är så stark.
Och sista meningen säger ALLT, iallafall för en utomstående. 

Och ingen kärlek kan någonsin ersätta dig

För dom som varit i en relation, om det så handlar om par eller familjerelationer eller kanske vänskap så VET man (iallafall när man fått upp ögonen för problemet) att INGEN kärlek i världen, från dig kan ändra på det här problemet/missbruket som den andre personen har.  
Det är bara dennes kärlek till sig själv som kan ändra på det. 

DU kan inte förändra någon annan och någon annan kan inte förändra sig pga DIG. 
Till en början så ja kanske, men det är inte hållbart i längden. 

Du är oxå drabbad av sjukdomen som medberoende, men det enda du kan göra är att hela dig själv.
Jag vet inte hur det här med stöttning och hur mycket man ska hjälpa till fungerar, jag har varit i det, men aldrig HJÄLPT någon med det. 


"Kom, kom, kom, kom till mig du underbara sjukdom



Slå mig sönder och samman och tvinga mig ned på knä

Injicera all din ondska in i min menlösa kropp

Och på ett fåtal sekunder försvinner alla bekymmer långt, långt bort




För utan mig är du ingenting, är du ingenting


Och utan dig är jag ingenting


Men tillsammans är vi allt

Skada mig, ja skada mig du underbara sjukdom

Beröva mig din frihet, kom och beröva mig mitt liv

Ta mitt hopp, mina drömmar, mina förväntningar inför ett vi

Och förstör dem allesamman, min gudomliga ledstjärna negativ


Ingen glädje kan liknas vid dig


Och ingen erövring kan jämställas med dig


Inget lyckorus kan jämföras med dig


Och ingen kärlek kan någonsin ersätta dig"


Inga kommentarer: