lördag 21 april 2012

Ush va hemsk jag är

Måste man känna sig som världens sämsta mamma för att man inte gör saker med sina barn HELA tiden.
Tycker man inte gör annat än att leker, spelar spel, är med dom ute mellan städningen, matlagningen, tvättningen mm.....och sen när man är trött och bara vill ta det lugnt en stund så börjas det:
Mamma, spela pingis med mig !
Mamma, ska vi spela UNO ?

Mamma, vart är bollen ?
Mamma, kan vi inte bygga med lego ?

Mamma, ska vi baka tårta nu ?
Mamma, kan inte vi rita ? 

  • mamma, va ska jag rita ? 
  • Ett lejon kanske 
  • Nej 
  • En bil då?!
  • Nej
  • Ett hus
  • Nej
  • Men rita vad du vill
  • Nej, du får bestämma
  • En starWarsgubbe
  • Nej
  • Men jag orkar inte, du säger ju nej till allt, bestäm själv istället
  • Nej, men säg mamma va jag ska rita
  • En blomma då
  • Nej
  • SUCK
(detta gäller även kläder. "Du får bestämma vad jag ska ha på mig idag mamma". Efter fem olika val och bara NEJ så ger jag upp. Och klädombyte sker några gånger om dagen här hemma)


Allt detta har vi gjort idag, men ändå så får jag mega ångest när jag inte gör nåt hela tiden.
JAg tror ju att det är bra att barn har tråkigt och att dom får leka själv osv.........MEN ångesten och känslan av att vara tråkigast i världen finns där ändå.

Och sätter man sig vid datorn då ska dom ha brottningsmatch precis bakom ryggen på mig
Ska jag kolla på TV då ska dom leka med ballonger mitt framför.
Går jag på toa så ska dom vara där

Och nu är Ludde inne i en skriva och lära sig stava fas och jag ska HELA tiden hjälpa honom.
Speciellt när jag själv ska göra nåt som kräver viss koncentration.
Hur stavar jag till det å det å det å det mamma.........!!????

Charmigt och underbart så klart och det är härligt att se hur han utvecklas och hur duktig han är, men när man inte har ork och är såååå trött själv och bara vill vila på soffan och stänga av alla ljud som finns, då håller det på att driva mig till vansinne.

Men man biter ändå ihop, för man vill inte fräsa och snäsa åt dom när dom faktiskt är hur snälla och goa som helst, men inuti är frustrationen lite stor sådär ;)


Ush så hemsk jag är.
Detta är alltså inte SKITSNACK om mina barn, utan bara livet som ensamstående värdelös mamma.


Inga kommentarer: