onsdag 28 november 2012

Hinner inte riktigt med

Det finns inte tid över till någonting känner det som. 
Att vara varannanvecka mamma utan körkort och med heltidsjobb med sena kvällar gör att livet KNAPPT går ihop. 
Dessa veckor med barnen ger mig sån otrolig ångest för det känns knappt som vi umgås och träffas. 
Allra minst jag och Ludde. HUgo har jag vissa förmiddagar tillsammans med innan jobbet. 

Slutar jag fyra som jag gör på på måndagar så är vi hemma strax före fem och då är det bara att börja laga middag, sen ska skiten plockas undan och sen ska jag vara med vid läxläsning och sen är det bara en pyttestund innan kvällsrutinerna ska börjas med. 

Tisdagar slutar jag kl sex och ja.........hämta, laga mat.......kvällsrutiner. 
Onsdagar IDAG, slutar jag kl 14.......å en härlig eftermiddag att ta till vara på, men då ska jag hinna handla mat. 
Gå till stan och tillbaka och hinna hem innan kl fem för då har killarna innebandyträning. Hem laga middag........kvällsrutinerna. 

Torsdag: slutar 20:15 god natt zzzzz
Fredag: slutar 20:15 god natt zzzz

Mellan alla grejer så ska det försökas ge barnen uppmärksamhet, kärlek och hitta på nåt att göra med dom. 

Men härliga lediga helg har vi minsann den här veckan tillsammans att ta tillvara på. 
Och då ska det julpyntas, bakas pepparkakor och lussebullar och mysas. 

Men det är väl ett "normalt" varannanvecka liv antar jag. 
Jag är bara ovan som alltid har varit hemma. 

Och med ett körkort och bil så går hämtningar fortare och handlingar och skjuts till träningen betydligt smidigare. 

Till sommaren så.............................






Inga kommentarer: