fredag 13 september 2013

No way

Jag tycker att mina barn har alldeles för mycket grejer. 
Och då säger dom att dom har "nästan ingenting här"

Nu vill dom ha nåt spel som dom har hos deras pappa. 
"Disney infinity", eller va det nu heter. 
Och dom vill ha det på X-box. 
Och "mamma har ju bara Wii"

Jag VÄGRAR köpa det till mina barn. 
VÄGRAR, känner sån avsmak och pest till att handla saker som kostar multum som bara kommer att ligga och skräpa om några månader. 
PLUS att det är fan inte långt kvar till jul och dom kan gått få önska, vänta och längta. 
Det är nyttigt, spännande och BRA att få göra det ibland. 
Att förstå att man inte kan få ALLT man vill ha. 
Det är INTE NORMALT enligt mig. 

Jag vet att jag förlorar här. 
Det är roligare hos pappa. 
FINE, det kan få vara det faktiskt. 
Jag tar härmed på mig rollen som den tråkiga, snåla och fattiga föräldern som det inte finns någonting att göra hos. 

Och nu vet ju inte jag hur det är hos deras pappa, dom får säker inte allt där heller 
(ifall nån skulle misstolka det här som nåt skrivet emot honom) 




Inga kommentarer: