fredag 26 december 2014

Äntligen ett äpple

En dag med bra mat so far. 
Alltså jag är så trött på allt skit man kastar i sig i dessa juletider. Jag har ätit som om det inte funnits någon morgondag och mått så jäkla dåligt av det. Exakt som förr. Exakt samma beteende och tankar. Ångesten har varit total och humöret har  påverkats av detta. Inga återfall mer än frosseriet. Men jag välkomnar vardagen, med kvarg, ägg, frukt, kycklingfilé, regelbundet ätande, grönsaker och sådana saker som gör att jag mår bra. Men bara för att jag ser fram emot det så betyder det inte att det är enkelt. Men jag tar hellre det "jobbiga" i det över ångesten av frosseri och illamående och tankar på att spy alla dagar i veckan. 

2015 ska bli ett år i hälsans tecken. Inte bara träningsmässigt. 


Inga kommentarer: