tisdag 9 december 2014

Det är inte längre intressant

Väldigt sällan kollar jag i backspegeln nuförtiden. 
Jag gjorde det länge, men jag behövde det. Jag hade ett behov av att älta, vara bitter, gnälla, ställa frågor, vara lite arg, vara lite ledsen. Det är nog en del av processen. För vissa tar det kanske inte så lång tid som det gjort för mig. 
Men för mig är det en väg till att hitta rätt. När jag kände mig starkare så slutade jag att älta. 

Visst, Det finns en del demoner som alltid kommer att spöka, men dom kontrollerar mig inte längre till den grad dom en gång gjort. Man får inte låta dom onda segra. För mig är det viktigt att förlåta. 
Det helar din själ. Och det är inte längre intressant. 

Men nu när jag äntligen mår bra i mig själv så känns det som jag är på väg mot dom bästa dagarna i mitt liv. Både med och motgångar såklart. Men tror jag fixar dom bättre nu. 



Inga kommentarer: