söndag 12 juni 2016

Jag kan ta rätt mycket

Att förlåta har alltid varit min grej. Jag gör det ganska lätt för jag orkar inte lägga energi på att vara arg. Jag tar mer än jag egentligen borde. Men varför?? Människor som utnyttjar det och bara gör om samma saker igen och igen......där får karma ta över. Jag tänker gå rakryggad genom livet så mycket och länge jag bara kan. Trots mina misstag, dumheter och en tung ryggsäck så står jag ändå för allt jag gör. Försöker att vara snäll mot andra och jobbar hårt med att vara snäll emot mig själv. Allt jag gör i livet ska jag kunna berätta för mina barn och ha en förklaring för det. 
Alla förstår inte valen man gör. Känslorna man känner och anledningarna bakom besluten. Inte alltid jag heller. Men jag står för dom oavsett hur korkade dom är. Och blir jag ifrågasatt så vill jag aldrig behöva ljuga. 
Jag står upp för mitt liv och mig själv. 







Inga kommentarer: