onsdag 27 juli 2016

Beautiful

Alla sociala medier svämmar över med "perfekta" kroppar. Jag, Anneli Nielsen 38 år mår så sjukt dåligt över det. Har fullt upp med att jämföra mig med grannar, skinskattebergs-donnor och 10 poängare från Västerås. Instagrammodellerna och fitnessbrudarna kan jag iallafall välja bort. Följer friska sunda kurviga och (i mina ögon) vackra tjejer med former som jag vill ha och som känns "verkliga". Kvinnokroppen är fantastisk på alla sätt och vis. Och alla kroppar har något fint och smaken är som baken. Men att dagligen stirra på tjejer med 0% underhudsfett, Kardashian-rövar, fasta bröst och cellulitfria lår gör att jag mår dåligt. Men är tacksam att det faktiskt blivit mer accepterat med kurvor. Så fram för mer sånt. Fram för självförtroende och självkänsla. Ashley Graham....vilken kvinna. Vilken förebild för ett sunt ideal. 


Inga kommentarer: