fredag 29 juli 2016

Granngrillning

Var helt slut när vi till slut kom hem från Eskiln. Var nära å däcka i sängen. Men så skulle vi ju grilla. Jag orkade verkligen inte. Men å va glad jag blev när vi gjorde det ändå. En stund ihop med Sandra och Krille och barnen gjorde susen för humöret. God mat på en filt i betongen med härliga människor. 

"Vi grillar klockan sju" sa Krister Persson. Och när Krister börjar grilla kl sju, då betyder det att vi tar den första tuggan vid 22:30 snåret. För Krister vill ha den där perfekta glöden på grillen. 
Själv flamberar jag allt från grillkorv till kött/kyckling och hamburgare. Men det blir ju faktiskt alltid godast när vi gör på Krilles vis. Men då är vi kärringar tjuriga och kidsen vrålhungriga så vi bara kastar i oss maten. Idag måste han varit jävligt hungrig, för jag tror mitt öga skådade ett par eldsflammor när han kastade på kycklingfiléerna. Än är det inte klart lär påpekas. Men jag gillar honom ändå. Och jag klagar icke. Jag bara säger som det är. Snart så blir det mat på Ringvägen."
 (Min statusuppdatering på Fejjan) 

Nu valde Ludde film. Johan Falck blev det. Soffläge och helt utmattande efter en dag i solen. Man är fan inte ung längre haha 
Nya tag i morgon. Hoppas även på att kunna vinna lite pengar då oxå. För idag grät jag lite (på riktigt) över bristen på dom......

Inga kommentarer: