måndag 25 juli 2016

Funderingar

Min själ är trött. Mitt huvud värker. Den mentala biten skrämmer mig lite. Jag har i en ganska lång period bitit ihop mycket. Varit ute på stormande hav rent emotionellt. Sakta sjunkit ner men ändå haft huvudet ovanför vattenytan. Kämpat på med både det ena och det andra. Kommit till många insikter, vilket både har varit på gott och ont. 

Mått riktigt riktigt bra stundtals och hämtat kraft där och då för att orka simma när stormen och dom höga vågorna anfaller. Har klarat det rätt ok ändå. Ett breakdown på jobbet kom ju för ett tag sedan. Där och då trodde jag att det var kört. Jag hade sprungit in i väggen. Men, bet ihop och kom igen. 

Funderar ofta på hur bra den metoden är egentligen. Helt klart en överlevnads instinkt. Men tror det kan i slutändan leda till en riktig kallsup. 
Nåväl, rädslan i att det blir en drunkningsolycka under semestern då man kanske bara släpper allt och inte behöver sitta och le och vara trevlig i kassan på ICA. Den rädslan kom över mig nu. 
Mycket tankar runt den här tiden på dygnet. 

Men jag vet att jag grejar det. Jag funkar så.

Men dags att sova nu. I morgon drar vi på äventyr. 
Puss och smisk och lite sånt.......

Natti natti 

Inga kommentarer: