fredag 18 augusti 2017

Issues

"Nu har du blivit för tjock!" Här, ta choklad!!
"Va fin du är NU när du gått ner i vikt" Här ta en bulle! "Ska du verkligen köpa det där brödet?! Det är inte nyttigt" "Kolla va hon väljer för bröd!"
"Hon där, hon är så smal och fin" "Usch, ser du va tjock hon är" Här har du en påse ostbågar. 
"Hon är så slank och vacker" "Tjock och ful" "Smal och fin" Att älskas av personer som påpekar att man är tjock. Och som oxå säger att vara tjock är att vara ful. Påpekar att man gått upp i vikt och sedan matar dig med skit. 
Denna förvirring. 
"Jag älskar dig" Men ingen ska få veta det. "Du är så vacker" Men jag skäms för dig. "Du är underbar" Men du räcker inte till för mig. "Du är bäst" Men du gör en massa fel, så jag drar. "Du är inte tjock" Men jag föredrar nåt smalare. "Jag älskar dig" Men säg det inte till någon. 

Jag har alltid trott att det är så det ska vara. Kärlek med käftsmällar. Alltid haft känslan av att inte duga. Små pikar om maten man ätit och samtidigt fått det  serverat. Att vara tjock är att vara ful. Att vara älskad blir man om man gör som alla andra säger. Man kan bara vara fin om man är smal. 
Att få Bekräftelse har alltid varit en kamp. Jag har aldrig trott att jag duger som jag är. Jag har alltid kännt mig tvungen att vara snällare, roligare för att kompensera mitt utseende. 
Jag har än idag svårt att tro på folk som älskar mig. Jag kan inte ta åt mig. Jag kan inte heller se mig som vacker även om jag ofta får höra det. Jag känner mig väldigt ofta "tjock och ful" Jag tycker dock inte att man kan lägga ett likhetstecken mellan dom orden. För det stämmer INTE. Iallafall inte när jag ser mig omkring. Men sen fastnar blicken på spegelbilden. Och där ser jag allt jag inte är och jag ser hon som aldrig riktigt dög och hon som är just dom där orden.  

Ständig kamp. Varje dag!!! Men om det har lärt mig någonting så är det att aldrig döma någon. Att inte kommentera andra människors utseende. Ibland gör jag ju det såklart, men jag försöker verkligen att låta bli. Det är bara yta. Att se det fina i alla och verkligen tänka på att ta fram det positiva istället för att vräka ur sig dumheter. Stå rakryggad för allt jag väljer i livet och vara stolt över dom jag i min omgivning. Kärlek kärlek kärlek!!! Ord och handling ska få i ett. Därför försöker jag både visa och säga till dom jag älskar mest hur mycket dom betyder för mig. Jag har svårt att älska. Iallafall sådär på riktigt. Dom personerna är så få. Men dom hoppas jag både VET och känner det. 











Inga kommentarer: